Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChristian, Donna
TitelVernacular dialects in U. S. schools. ERIC digest.
Quelle(1987), 4 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterDialekt; Grammatik; Linguistik; Spracherwerb; Standardsprache; Eingeborenensprache; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Interkultureller Vergleich
AbstractChildren from different backgrounds come to school speaking a wide variety of dialects. Questions concerning the use of dialects in schools have become increasingly complex and controversial in recent years. A central issue is the requirement of a standard dialect in school. Some find it discriminatory, others find it necessary to broaden student opportunity. Dialect differences can affect the quality of education received. Dialect may interfere with the child's acquisition of information and skills, and school personnel and other students may make erroneous assumptions about the vernacular-speaker's capabilities, motivation, and even morality. Two viewpoints on dialects have emerged. The "deficit" position maintains that speakers of vernaculars have a cognitive or language handicap. The "difference" position argues that while languages are different, none is inherently better than another. However, students' language and cultural background can influence their chances of success. Schools might choose to emphasize grammatical usage or writing rather than pronunciation. If a school decides to teach standard English, certain general guidelines concerning content and approach should be followed. Some educators are encouraging active standard and nonstandard dialect study in the curriculum, which can benefit students from all linguistic backgrounds.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: