Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNew York City Board of Education (Brooklyn, NY). Div. of Curriculum and Instruction
TitelFrench: communication and culture. Culturally oriented thematic units in the secondary schools.
Quelle(1986), 106 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterInterkulturelle Kommunikation; Kreativität; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Kommunikative Kompetenz; Kreativität; Spracherwerb; Französisch; Wortschatz; Curriculum; Lehrmaterial; Lehrprogrammentwicklung; Grammatik; Kommunikative Kompetenz; Spracherwerb; Sprachliche Korrektheit; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Französisch
AbstractA guide for curriculum development in New York City's French second language programs to be piloted in junior and senior high schools contains six cultural theme units for level 1 and the grammatical structures in French for levels 1 - 3. The cultural theme units are designed to be used as a core for the acquisition of language patterns, vocabulary, usage, and structures. The theme unit approach is based on the premise that real situations are a strong stimulus for learning to communicate in a foreign language. The situations are of the type encountered while traveling or living in a foreign country. Within each unit is cultural content characteristic of the situation. The units are designed to be developed through a variety of activities with supportive materials taken from textbooks or created by the teacher, allowing adaptation to special needs, enrichment, and use of student creativity. Each unit contains information on its rationale, basic objectives, suggested methods and materials, time sequence, relevant cultural information, vocabulary and useful expressions, developmental questions, grammatical structures, suggested classroom procedures, enrichment activities, readings, and testing ideas. Unit topics include getting acquainted, eating, getting to know the geographic area, shopping, recreation, and earning a living. Lists of grammatical structures are appended.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: