Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarnwell, David
TitelWho is to judge how well others speak? An experiment with the ACTFL/ETS oral proficiency scale.
Quelle(1986), 11 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Reliabilität; Test; Testanwendung; College; Lehrer; Experiment; Native Speaker; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; Zweitsprachenerwerb; Forschungsprojekt
AbstractA study examined inter-rater reliability on the American Council on the Teaching of Foreign Languages/Educational Testing Service (ACTFL/ETS) oral language proficiency rating scale. Seven raters, all elementary or intermediate college Spanish teachers given only brief formal training in the use of the scale, evaluated recorded interviews with Spanish students at varying proficiency levels. The ratings were paired for comparison and the pairs were categorized as being in perfect agreement, acceptable disagreement (indicating disagreement by one subdivision of the rating scale), or total disagreement. Over 41 percent of the paired ratings were found to be in perfect agreement, almost 45 percent were in acceptable disagreement, and less than 14 percent were in total disagreement. The majority of disagreements were within a particular level rather than across levels. The results suggest a high degree of concordance between raters, with comparatively inexperienced raters reaching acceptable levels of agreement in most cases. The continuing need for native speaker input in the test construction and administration processes is emphasized.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: