Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Kinsella, Valerie (Hrsg.) |
---|---|
Institution | English Teaching Information Centre (London). Centre for Information on Language Teaching and Research; British Council |
Titel | Cambridge language teaching surveys. 3. Eight state-of-the-art articles on key areas in language teaching. |
Quelle | Cambridge u.a.: Cambridge Univ. Pr. (1985), 151 S. |
Reihe | Cambridge Language Teaching Surveys. 3 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-521-31581-6 |
Schlagwörter | Bewertung; Englisch; Fachsprache; Fremdsprachenunterricht; Lernen; Lernziel; Spiel; Sprachwandel; Computerunterstützter Unterricht; Soziolinguistik; Sprachpolitik; Kontext; Konversation; Diskursanalyse; Spiel; Lernen; Didaktische Grundlageninformation; Konversation; Lernziel; Computerunterstützter Unterricht; Diskursanalyse; Kontext; Soziolinguistik; Sprachwandel; Ausspracheschulung; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Sprachpolitik; Bewertung; Fachsprache |
Abstract | Der Band fasst acht Artikel zu zentralen Themen der Fremdsprachendidaktik zusammen, die aus vorausgegangenen Nummern der Zeitschrift Language Teaching ausgewaehlt wurden: 1) Geoffrey Leech, Andrew Beale: "Computers in English language research" (S. 5 - 18); Chris Kennedy: "Language planning" (S. 19 - 41); Roderick Gardner: "Discourse analysis: implications for language teaching, with particular reference to casual conversation" (S. 42 - 59); Brian Page: "Graded objectives in modern-language learning" (S. 60 - 77); Bernard Coffey: "ESP-English for Specific Purposes" (S. 78 - 93); Jonathan Leather: "Second language pronunciation learning and teaching" (S. 94 - 117); Adrian Palmer, Theodore S. Rodgers: "Games in language teaching" (S. 117 - 136); John Higgins: "Computer-assisted language learning" (S. 137 - 151). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 1996_(CD) |