Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJarausch, Konrad H. (Hrsg.); Lowe, Roy (Mitarb.); Titze, Hartmut (Mitarb.); Alston, Patrick L. (Mitarb.); Burke, Colin B. (Mitarb.); Rothblatt, Sheldon (Mitarb.); Lundgreen, Peter (Mitarb.); MacClelland, James (Mitarb.); Herbst, Jurgen (Mitarb.); Perkin, Harold (Mitarb.); Craig, John E. (Mitarb.); Brower, Daniel R. (Mitarb.); Angelo, Richard (Mitarb.); Engel, Arthur (Mitarb.); MacClelland, Charles E. (Mitarb.); Timberlake, Charles E. (Mitarb.); Light, Donald W. (Mitarb.)
TitelThe transformation of higher learning 1860-1930: expansion, diversification, social opening and professionalization in England, Germany, Russia and the United States.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Hochschulentwicklung 1860-1930: Expansion, Diversifikation, soziale Öffnung und Professionalisierung in England, Deutschland, Rußland und den Vereinigten Staaten.
QuelleStuttgart: Klett-Cotta (1982), 375 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheHistorisch-Sozialwissenschaftliche Forschungen. quantitative sozialwissenschaftliche Analysen von historischen und prozeß-produzierten Daten. 13
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN0173-2153
ISBN3-608-91067-0
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-328465
SchlagwörterSoziale Mobilität; Geschichte (Histor); Berufsbildung; Professionalisierung; Hochschulbildung; Universität; Hochschulpolitik; Hochschule; Reform; Deutsches Reich; Deutschland; Großbritannien; Russland; Sowjetunion; USA
Abstract"The debate about the current (or perhaps perennial) crises of higher education suffers from a lack of temporal and comparative perspective. Concerned with solving immediate policy problems, scholars and administrators tend to argue as if their present predicaments were unique. However academic unemployment, curricular disintegration, inequality of opportunity and vocationalism are neither particularly new nor limited to the United States. While the pas cannot merely be used as a quarry for building blocks for the future, and comparisons, if superficial, mislead more than enlighten, both can provide a clearer awareness of the dynamics of change which underlie some of the recent difficulties. Although the last great upheaval which produced mass higher education has dwarfed all previous development, many of its problems of size, institutional structure, social composition and professional orientation have resulted from the prior change from a traditional to a modern system around the turn of the century. Hence a closer look at the patterns, causes and consequences of that transformation of higher learning in the West suggests a broader as well as a longer view on the antecedents of the recent malaise and a more critical sense of the connection between education and social change. The present volume attempts to build upon the new social history of higher education." "Therefore this volume employs a cooperative approach, which attempts close coordination, seeks to present some primary statistics and tries to provide an interdisciplinary historical perspective. By concentrating on four important countries such as Britain, Germany, Russia and the United States as well as on four overriding topics such as expansion, diversification, social opening and professionalisation, it focuses both on the common dynamics of the transformation and individual national peculiarities." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: