Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enComi, Simona Lorena; Grasseni, Mara; Origo, Federica
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelSometimes It Works! The Effect of a Reform of the Short Vocational Track on School-to-Work Transition.
Gefälligkeitsübersetzung: Manchmal funktioniert es! Die Auswirkung einer Reform der verkürzten Berufsausbildung auf den Übergang von der Schule in die Arbeitswelt.
QuelleBonn (2022), 23 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 15176
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterFrau; Frau; Italien; Reformpolitik; Auswirkung; Schulzeit; Dauer; Schulzeit; Sekundarbereich; Reformpolitik; Übergang Ausbildung - Beruf; Schulische Berufsausbildung; Dauer; Auswirkung; Regionaler Vergleich; Jugendlicher; Italien
Abstract"This paper studies the impact on the length of school-to-work transition of a reform that extended from two to three years the short vocational track in Italy in the early 2000s. In the empirical analysis we use the Two Way Fixed Effect methodology to estimate the impact of the reform, exploiting its staggered implementation across regions. The analysis is restricted to graduates from the short vocational track before and after the reform. The results show that the reform had a positive impact and reduced school-to-work transition by around 5 months (a 24% reduction). Moreover, the new short vocational track proved to be extremely effective for migrants and females, whose school-to-work transition was reduced by 1.4 years and 0.9 years, respectively. In implementing the new short vocational track, some regions adopted a quasi-market organization in which private training institutions competed with public schools. This model proved to be more effective in shortening school-to-work transitions, in particular for migrants. This study makes an important contribution to the literature on the labor-market effect of vocational education by showing that lengthening the short vocational track, and changing the overall content of curricula, can speed up school-to-work transition." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: