Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMittleman, Joel
TitelIntersecting the Academic Gender Gap: The Education of Lesbian, Gay, and Bisexual America.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Überschneidung des akademischen Geschlechtergefälles: Die Bildung der lesbischen, schwulen und bisexuellen Amerikaner.
QuelleIn: American sociological review, 87 (2022) 2, S. 303-335Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1224; 1939-8271
DOI10.1177/00031224221075776
SchlagwörterBildungszugang; Identität; Junge; Frau; Frau; Homosexualität; Identität; Junge; Mädchen; Mann; Sexualität; Studienerfolg; USA; Schulerfolg; Hochschulbildung; Promotion; Ungleichheit; Bildungsabschluss; Quote; Minderheit; Bildungsabschluss; Schulerfolg; Ungleichheit; Homosexualität; Sexualität; Hochschulbildung; Promotion; Studienerfolg; Master-Studiengang; Bachelor-Studiengang; Quote; Hochschulabsolvent; Minderheit; Mann; Mädchen; USA
Abstract"Although gender is central to contemporary accounts of educational stratification, sexuality has been largely invisible as a population-level axis of academic inequality. Taking advantage of major recent data expansions, the current study establishes sexuality as a core dimension of educational stratification in the United States. First, I analyze lesbian, gay, and bisexual (LGB) adults' college completion rates: overall, by race/ethnicity, and by birth cohort. Then, using new data from the High School Longitudinal Survey of 2009, I analyze LGB students' performance on a full range of achievement and attainment measures. Across analyses, I reveal two demographic facts. First, women's rising academic advantages are largely confined to straight women: although lesbian women historically outpaced straight women, in contemporary cohorts, lesbian and bisexual women face significant academic disadvantages. Second, boys' well-documented underperformance obscures one group with remarkably high levels of school success: gay boys. Given these facts, I propose that marginalization from hegemonic gender norms has important-but asymmetric-impacts on men's and women's academic success. To illustrate this point, I apply what I call a 'gender predictive' approach, using supervised machine learning methods to uncover patterns of inequality otherwise obscured by the binary sex/gender measures typically available in population research." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American sociological review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: