Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenReimers Arias, Fernando (Hrsg.); Marmolejo, Francisco J. (Hrsg.)
TitelUniversity and school collaborations during a pandemic.
Sustaining educational opportunity and reinventing education.
QuelleCham: Springer (2022), vii, 357 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheKnowledge Studies in Higher Education. 8
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN3-030-82159-5; 978-3-030-82159-3
DOI10.1007/978-3-030-82159-3
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Bildungschance; Soziale Bedingung; Vermittlung; Digitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Brasilien; Chile; China; Fernunterricht; Indien; Innovation; Japan; Katar; Kolumbien; Kooperation; Lehrerfortbildung; Marokko; Mexiko; Modell; Neuseeland; Portugal; Professionalisierung; Schule; Spanien; Türkei; Universität; Vietnam; Russland; USA; Projekt; Internationaler Vergleich; Fallstudie; Lehren; Kooperatives Lernen; Unterstützung; Empirische Forschung; Sommerkurs; Vernetzung; E-Learning; Pandemie; Schule; Schulsystem; Lehrerfortbildung; Kooperatives Lernen; Lernumgebung; Lehren; Bildungsprogramm; Projekt; Pandemie; Reaktion (Pol); Lernende Organisation; Professionalisierung; Universität; Hochschulleitung; Vermittlung; Fernunterricht; Blended Learning; E-Learning; Internationaler Vergleich; Innovation; Kooperation; Modell; Sommerkurs; Unterstützung; Vernetzung; Online; Brasilien; Chile; China; Indien; Japan; Katar; Kolumbien; Marokko; Mexiko; Neuseeland; Portugal; Russland; Spanien; Türkei; USA; Vietnam
AbstractBased on twenty case studies of universities worldwide, and on a survey administered to leaders in 101 universities, this open access book shows that, amidst the significant challenges caused by the COVID-19 pandemic, universities found ways to engage with schools to support them in sustaining educational opportunity. In doing so, they generated considerable innovation, which reinforced the integration of the research and outreach functions of the university. The evidence suggests that universities are indeed open systems, in interaction with their environment, able to discover changes that can influence them and to change in response to those changes. They are also able, in the success of their efforts to mitigate the educational impact of the pandemic, to create better futures, as the result of the innovations they can generate. This challenges the view of universities as "ivory towers" being isolated from the surrounding environment and detached from local problems. As they reached out to schools, universities not only generated clear and valuable innovations to sustain educational opportunity and to improve it, this process also contributed to transform internal university processes in ways that enhanced their own ability to deliver on the third mission of outreach. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: