Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLütge, Christiane (Hrsg.); Merse, Thorsten (Hrsg.)
TitelDigital teaching and learning: perspectives for English language education.
QuelleTübingen: Narr Francke Attempto (2021), 298 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNarr Studienbücher
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 271-293
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagshomepage
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-8233-8244-7; 9783823302094; 9783823382447; 9783823392446
SchlagwörterKompetenz; Gender; Identität; Digitale Medien; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Englischunterricht; Identität; Lehrer; Professionalisierung; Praxisbezug; Digitalisierung; Fachdidaktik; Kompetenz; Virtuelle Realität; Lehr-Lern-Forschung; Medienkompetenz; Lehrer; Lehr-Lern-Forschung; Soziale Software; Fachdidaktik; Englischunterricht; Digitalisierung; Virtuelle Realität; Professionalisierung; Soziale Software; Kulturelle Bildung; Praxisbezug; Gender; Tool
AbstractThe ongoing digitalization of social environments and personal lifeworlds has made it crucial to pinpoint the possibilities of digital teaching and learning also in the context of English language education. Here, the call is not just to cope with technological challenges posed through the advent of new digital media, but more so, to reconsider and design processes of language as well as cultural and literary learning in light of digital advancements and potentials. The book offers university students, trainee teachers, in-service teachers and teacher educators an in-depth exploration of the intricate relationship between English language education and digital teaching and learning. Located at the intersection of research, theory and teaching practice, it thoroughly legitimizes the use of digital media in English language education ranging from primary to upper secondary school contexts. The oftentimes dauntingly vast array of digital media is sorted and transferred into concrete scenarios for their competence-oriented and task-based classroom use that productively round off this book. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: