Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbdel-Malek, Myriam
TitelEmpowering Arabic learners to make meaning: A genre-based approach.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2020) 94, S. 1-11Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 2; Tabellen 3
Spracheenglisch; arabische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Ausdrucksfähigkeit; Fremdsprachenunterricht; Schreiben; Schriftlicher Ausdruck; Ausdrucksfähigkeit; Arabisch; Empirische Forschung; Schriftlicher Ausdruck; Fremdsprachenunterricht; Arabisch; Schreiben
AbstractMotivated by the increase in students' enrollment in Arabic as a foreign language (AFL) classes and a lack of specified pedagogies aligned with the American Council on the Teaching of Foreign Languages Performance Guidelines for Language Learners (ACTFL, 2017), this study investigated a genre-based approach (GBA) informed by systemic functional linguistics (SFL) to teach and assess the written Arabic recount of habitual events. The purpose of this article is to show how the GBA empowered novice Arabic learners to make meaning when portraying the main participant in the written Arabic recount of habitual events. The study quantitatively observed the changes in the writing of 15 students over the course of a unit of study, and qualitatively an in-depth observation of two students using SFL as the framework for analysis. The results indicate that the students improved on using interpersonal meanings to portray the main participant associated with the Arabic written recount of habitual events. The results suggest that SFL genre-informed pedagogy empowers AFL students to expand their linguistic repertoire to address the socio-culturally purpose of the recount of habitual events. Further implications on the teaching of AFL learners and on AFL pedagogy will be discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: