Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDooly, Melinda
Titel"I do which the question": Students' innovative use of technology resources in the language classroom.
QuelleIn: Language learning & technology, 22 (2018) 1, S. 184-217Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1094-3501
SchlagwörterDigitale Medien; Fremdsprachenunterricht; Interaktion; Lehrer; Telekommunikation; Lehrer; Interaktion; Fremdsprachenunterricht; Telekommunikation; Aufgabenstellung
AbstractMany reports suggest that the use of education technology can have a positive effect on language education. However, most of the research indicates that there is need for more detailed understanding of the pedagogical processes that support technology-enhanced language learning. This text takes a social semiotic perspective to examine multimodal interaction of learners taking part in telecollaborative activities in a language classroom. The study aims to provide a detailed view of the ways in which the language teachers' task-as-workplan, designed around different technologies, dovetails (or not) into the task-as-process (i.e., the way in which the learners interpret and act upon the task instructions). Comparing the teachers' pedagogical design and intended purpose of different technology-supported tasks with the actual way in which the learners interact with the tools, the results show that the students often engage with the technology in unexpected, and at times, highly innovative ways that often diverge from the task-as-workplan. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning & technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: