Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBikowski, Dawn; Casal, Elliott
TitelInteractive digital textbooks and engagement: A learning strategies framework.
QuelleIn: Language learning & technology, 22 (2018) 1, S. 119-136Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1094-3501
SchlagwörterEmpirische Forschung; Denkprozess; Digitale Medien; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Lernen; Mobilität; Protokoll; Empirische Forschung; Lernen; Lernmethode; Lehrwerk; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Mobilität; Protokoll
AbstractThis mixed-methods study explored non-native English speaking students' learning processes and engagement as they used a customized interactive digital textbook housed on a mobile device. Think aloud protocols, surveys of anticipated and actual engagement with the digital textbook, reflective journals, and member checking constituted data collection. Participants included 13 students in a large U.S. university Business English class. This study responds to the call for further research on how interacting with digital textbooks and mobile devices may affect student reading behaviors and the learning process, using the cultures-of-use conceptual framework by Thorne (2003) as a lens for analysis. Results of a paired Wilcoxon signed-rank test found that participants entered the course with high expectations for the digital textbook and ratings remained high over the term, with only one area showing a significant decrease in engagement. Analysis of think aloud protocol and reflective journal data resulted in the creation of the Framework for Learning with Digital Resources. This framework of learning processes and strategies can be used by materials designers in creating digital textbooks and resources and by educators in supporting students as they move from using digital devices mainly for personal use to utilizing them effectively in their learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning & technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: