Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Justin P.; DeMill, Andrew; Rice, Michael H.
TitelTraditional Instruction and Processing Instruction: German Dative Definite Articles.
QuelleIn: German as a foreign language, (2015) 1, S. 1-26
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 2; Tabellen 7
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1470-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Didaktik; Empirische Forschung; Didaktik; Methodik; Artikel (Ling); Deutsch als Fremdsprache; Vergleichende Analyse
AbstractThis study compares the effects of Processing Instruction (PI), an input-based instructional intervention, and Traditional Instruction (TI), an output-oriented instructional intervention targeting the German dative definite articles. Participants included 56 adult learners enrolled in a beginning level German language course. Learners completed a pretest, treatment, immediate posttest, and a delayed posttest (3 weeks after treatment) measuring both interpretation and production of the German dative definite articles. The results revealed significant immediate and long-term gains for PI on interpretation. Both PI and TI revealed immediate gains on production and PI maintained those gains, whereas TI did not. As such, the authors discuss the theoretical and methodological implications of these findings. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German as a foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: