Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Akkari, Abdeljalil (Hrsg.); Maleq, Kathrine (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Global Citizenship Education. Critical and International Perspectives. 1st ed. 2020. |
Quelle | Cham: Springer International Publishing (2020), XIV, 217 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustrationen 4 |
Zusatzinformation | Zusammenfassung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-030-44616-1; 978-3-030-44617-8; 978-3-030-44618-5; 978-3-030-44619-2 |
DOI | 10.1007/978-3-030-44617-8 |
Schlagwörter | Vergleichende Erziehungswissenschaft; Umweltbildung; Bildungssoziologie; Bildungssystem; Bildungspolitik; Internationale Erziehung; Menschenrechte; Soziale Gerechtigkeit; Umweltpädagogik |
Abstract | Content: Introduction -- 1. Rethinking global citizenship education: a critical perspective -- 2. Global citizenship education in West Africa: a promising concept? -- 3.Citizenship education in Niger: challenges and perspectives -- 4. Citizenship education in post-conflict contexts: the case of Algeria -- 5. Democracy, women's rights and citizenship in Tunisia -- 6. Citizenship education and multiculturalism in Japan -- 7. Citizenship education in Kazakhstan's multilinguistic context -- 8. Critical Multiculturalism and global citizenship in Australia and New Zeeland -- 9.Global citizenship education in North America: a post-national multiculturalism -- 10.Implementation of global citizenship education in Europe: opportunities and challenges -- 11. Democracy and global citizenship education -- 12. Citizenship and Democracy: Brazilian challenges -- 13. Indigenous people in Latin America and the challenge of citizenship -- 14. International organisations and the mainstreaming of Global citizenship Education -- 15.Curriculum, international values and global citizenship education. (Verlag). |
Erfasst von | Springer Nature |
Update | 2022/2 |