Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Lähdesmäki, Tuuli; Koistinen, Aino-Kaisa; Ylönen, Susanne C. |
---|---|
Titel | Intercultural Dialogue in the European Education Policies. A Conceptual Approach. 1st ed. 2020. |
Quelle | Cham: Springer International Publishing (2020), XIV, 114 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustrationen 1 |
Zusatzinformation | Zusammenfassung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-030-41516-7; 978-3-030-41517-4; 978-3-030-41518-1 |
DOI | 10.1007/978-3-030-41517-4 |
Schlagwörter | Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungssystem; Bildungspolitik; Internationale Erziehung; Europäische Union |
Abstract | Content: Preface -- Chapter 1. Introduction: What is intercultural dialogue and why is it needed in Europe today? -- Chapter 2. Data and methods: A conceptual approach to intercultural dialogue -- Chapter 3. Definitions and contexts of intercultural dialogue within European policy documents -- Chapter 4. Analysing intercultural dialogue through conceptual densities -- Chapter 5. Affective rhetoric and 'sticky concepts' in European education policy documents -- Chapter 6. Conclusions and suggestions for improving European education policies. (Verlag). |
Erfasst von | Springer Nature |
Update | 2022/2 |