Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Antonietti, Roberto; Cattani, Luca; Gambarotto, Francesca; Pedrini, Giulio |
---|---|
Institution | Gran Sasso Science Institute |
Titel | Education, routine, and complexity-biased Knowledge Enabling Technologies: Evidence from Emilia-Romagna, Italy. Gefälligkeitsübersetzung: Bildung, Routine und komplexitätsabhängige wissensfördernde Technologien: Beweise aus der Emilia-Romagna, Italien. |
Quelle | L'Aquila (2021), 44 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | GSSI discussion paper in regional science & economic geography. 2021,7 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Arbeitskräftebedarf; Emilia-Romagna; Italien; Patent; Tätigkeitsmerkmal; Biotechnologie; Auswirkung; Spitzentechnologie; Qualifikation; Arbeitsanforderung; Berufsgruppe; Qualifikationsanforderung; Schlüsseltechnologie; Nanotechnologie; Arbeitsanforderung; Biotechnologie; Nanotechnologie; Produktionstechnik; Schlüsseltechnologie; Spitzentechnologie; Technologische Entwicklung; Werkstofftechnik; Beschäftigungseffekt; Patent; Arbeitskräftebedarf; Berufsgruppe; Qualifikation; Qualifikationsanforderung; Tätigkeitsmerkmal; Auswirkung; Hoch Qualifizierter; Produktionstechnik; Emilia-Romagna; Italien |
Abstract | "We analyze the relationship between the use of Key Enabling Technologies (KETs) and the demand for occupations, tasks, and skills in the local labour market areas (LLMAs) of Emilia-Romagna, Italy. We merge three data sources, and we compute both the share of highly educated employees, or of employees accomplishing low- versus high-routine tasks, and three novel indicators measuring the complexity of occupations, tasks, and skills. Our panel estimates show that a larger share of KETs not only stimulates a higher demand for workers holding a tertiary education degree, or accomplishing less routinary tasks, but also a higher demand for a wider, and more exclusive, set of occupations, tasks, and skills. These results are also robust to unobserved heterogeneity and reverse causality." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2022/2 |