Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLudolph, Lars
InstitutionCESifo GmbH
TitelThe Value of Formal Host-Country Education for the Labour Market Position of Refugees: Evidence from Austria.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Wert der formalen Bildung im Aufnahmeland für die Arbeitsmarktposition von Flüchtlingen: Evidenz aus Österreich.
QuelleMünchen (2021), 65 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCESifo working paper. 9241
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterFlüchtling; Österreich; Berufliche Integration; Bosnien-Herzegowina; Determinante; Einkommensunterschied; Herkunftsland; Überqualifikation; Bildungsabschluss; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Bildungsabschluss; Determinante; Einkommensunterschied; Einwanderungsland; Berufliche Integration; Unterwertige Beschäftigung; Überqualifikation; Flüchtling; Bosnien-Herzegowina; Herkunftsland; Österreich
Abstract"Refugees hosted across the developed world often work in low-quality jobs, regardless of education previously attained in their country of origin. In this paper, I analyse the long-term value of formal host-country education for refugees using the example of forcefully displaced Bosnians who arrived in Austria during the 1992-1995 Bosnian war. Deploying 22 years of Austrian microcensus data, I exploit the age at the time of forced migration as an instrument for the probability of receiving host-country instead of origin country education to recover local average treatment effects of education attained in Austria vis-à-vis Bosnia on labour market outcomes for refugees aged around schooling thresholds. These estimates show that attaining a formal degree in the host-country significantly reduces the probability of work below educational attainment and low-skill employment over the entire observation period. Income differences between Austrian and Bosnian degree holders are visible after more than two decades of stay in Austria. The discount on Bosnian education declines over time for men but not for women, suggesting that host-country degrees are particularly important to groups that faced cultural barriers to quality employment in their country of origin." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: