Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Tække, Jesper; Paulsen, Michael |
---|---|
Titel | A new perspective on education in the digital age. Teaching, media and Bildung. |
Quelle | London; New York; Oxford; New Delhi; Sydney: Bloomsbury Academic (2022), xii, 204 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-1-350-16718-6; 978-1-350-16719-3 |
DOI | 10.5040/9781350175426 |
Schlagwörter | Bildung; Kompetenz; Aufmerksamkeit; Soziale Interaktion; Medieneinsatz; Neue Technologien; Bildungssystem; Klassenraum; Schüler; Didaktik; Soziale Software; Unterricht; Unterrichtsfach; Pandemie; Digitalisierung; Partizipation; Populismus; Daten; Entwicklung; Herausforderung; Konzeption; Theorie; Internet; Online; Forschungsprojekt; Dänemark |
Abstract | The authors draw on 15 years of action-based research and weave this with the theory to show how teachers and students might use new media for learning about interaction, searching, visualizing, constructing, storing, and retrieving. The authors show that education needs to be rethought, resituated and developed anew in the digital age. New norms and new ways of teaching need to be established. Building on the theory and case studies, they analyze and discuss different strategies, ideas and understandings, offering four promising ways to develop a new vision for education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |