Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Clauser, Brian E. (Hrsg.); Bunch, Michael B. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The history of educational measurement. Key advancements in theory, policy, and practice. |
Quelle | New York, NY; London: Routledge (2022), xxvii, 369 S. |
Reihe | Education |
Beigaben | Diagramme |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-367-41575-4; 9780367815318 |
Schlagwörter | Rasch-Modell; Bildungsforschung; Bildungsmonitoring; Empirische Forschung; Erhebungsinstrument; Methode; Validität; Vergleichende Bildungsforschung; Vergleichsuntersuchung; Kompetenzerwerb; Intelligenztest; Item-Response-Theory; Lernstandserhebung; Psychometrie; Testtheorie; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernerfolgsmessung; Schülerleistung; Wissenserwerb; Spracherwerb; Geschichte (Histor); Wahrscheinlichkeitsrechnung; Muttersprache; Messverfahren; Leistungsmessung; Statistische Methode; Theoriebildung; USA |
Abstract | This book collects essays on the most important topics in educational testing, measurement, and psychometrics. [...] This book offers unique historical viewpoints, from origins to modern applications, of formal testing programs and mental measurement theories. Topics as varied as large-scale testing, validity, item-response theory, federal involvement, and notable assessment controversies complete a survey of the field's greatest challenges and most important achievements. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |