Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTan, Astrid Edith; Schiffmann, Laura; Salden, Peter
Sonst. PersonenBoric, Ivana (Mitarb.); Broderick, Ceire (Mitarb.); Condon, Carol (Mitarb.); Chemli, Samiha (Mitarb.); De La Garza, Armida (Mitarb.); Karabaic, Suzana (Mitarb.); Kelleher, Sean (Mitarb.); Priscan, Lidija (Mitarb.); Solabarrieta, Josu (Mitarb.); Banicevic, Petra (Mitarb.); Brown, Christopher (Mitarb.); Lalic Novak, Goranka (Mitarb.); De Groot, Mirjam (Mitarb.); Güven, Tugba (Mitarb.); Peña, Eneko (Mitarb.); Pennanen, Eeva (Mitarb.); Villeminot, Anne-Laure (Mitarb.)
InstitutionEuropean University of Post-Industrial Cities
TitelUNIC handbook on physical and virtual mobility. Teaching and learning in intercultural settings.
QuelleBochum: Ruhr Universität (2021), 76 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.25656/01:23567
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-235676
SchlagwörterBelgien; Deutschland; Europa; Finanzierung; Finnland; Hochschuldidaktik; Irland; Mobilität; Niederlande; Organisation; Portugal; Türkei; Hochschule; Kroatien; Austauschprogramm; Internationalisierung; Interkulturelles Lernen; Internationalität; Interkulturalität; Virtuelle Hochschule; Interkulturalität; Interkulturelle Bildung; Interkulturelles Lernen; Internationale Zusammenarbeit; Internationalisierung; Mobilität; Finanzierung; Internationale Hochschule; Internationale Hochschulkooperation; Hochschuldidaktik; Hochschullehre; Austauschstudent; Akademischer Austausch; Hochschule; Virtuelle Hochschule; Internationaler Austausch; Internationalität; Erfahrungsbericht; Organisation; Belgien; Deutschland; Europa; Finnland; Irland; Kroatien; Niederlande; Portugal; Türkei
AbstractThis handbook reaches out to university teachers irrespective of their discipline and research fields. It shows the diversity of practice of intercultural teaching which is currently applied in different universities. International Mobility is supposed to increase the quality of teaching and research through the exchange of knowledge, international networking and common research projects. Regarding the involved individuals and organisations, mobility is expected to contribute to an attitude of respect towards the respective cultural values and to develop academic solidarity. Not at least the intercultural learning of mobile and home students and teachers shall be activated. The authors of this Handbook hope to give a taste of international exchange and collaboration in university teaching. The handbook consists of two parts. The first part deals with the shaping of teaching and learning situations in an international and diverse environment, and focuses on didactical reflections. It shall be used to enable teachers in their respective fields to design intercultural learning processes, which contribute to the learning of all - home as well as international exchange students. The first part also gives an impression of different options how universities can advance the internationalisation of higher education. Readers will find basic information, practical hints and examples from the partner universities. Reflective questions and practical hints take the form of bullet points from chapter 2 onwards. The sub-chapters on "Stories from the field" offer concise practical advice on designing internationally oriented teaching to support any such setting. Readers can rummage through stories from the different universities, where practical examples are elaborated. The second part lists information about funding and support programmes by the UNIC partner universities with a focus on teaching staff, with concrete links and contacts at the respective institution. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: