Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inErnst, Sissy-Josefina
TitelLeveraging mobile learning through adaptation to cultural contexts.
Theory-motivated design for vocational training in China.
QuelleKassel: kassel university press c/o Universität Kassel - Universitätsbibliothek (2021), XXIV, 265 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität Kassel, 2020.
ReiheResearch on IT / Service / Innovation / Collaboration. 19
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-7376-0867-1
DOI10.17170/kobra-202010272017
URNurn:nbn:de:101:1-2021051013265094479648
SchlagwörterBildungsziel; Kultur; Erziehungsziel; Kulturelles Milieu; Anpassung; Benutzerfreundlichkeit; Berufliche Fortbildung; China; Design; Dissertation; Informatik; Lernen; Berufsbildung; Erziehungsziel; Kulturvermittlung; Ausbildungsziel; Hochschulschrift; Kultur; Anpassung; Kulturvermittlung; E-Learning; Lernen; Informatik; Design; Berufliche Fortbildung; Berufsbildung; Ausbildungsziel; Dissertation; E-Learning; Hochschulschrift; Mobiles Gerät; Benutzerfreundlichkeit; China
AbstractThe mediation of learning content via personal mobile devices, commonly referred to as Mobile Learning, enables companies and schools to meet their learners where they are since most individuals use their smartphones very regularly. This thesis describes the development of a mobile learning application that was supposed to enrich current training by supporting learners in vocational schools in China to develop new skills and competencies. The present dissertation synthesizes and applies insights from usability research, culture research, and pedagogics to the research field of mobile learning. With its implications for the implementation, design, and development of mobile learning applications, this thesis likewise contributes to these research fields and gains implications for research and practice in related areas of mobile learning. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: