Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCuenca Hernández, Andrea
Titel(Un)equal pathways to higher education. Social origins and destinations of Colombian graduates.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2021), 327 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität Berlin, 2018.
ReiheResearch in socialisation and education. 19
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-8309-4275-7; 978-3-8309-9275-2
DOI10.31244/9783830992752
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-228073
SchlagwörterEmpirische Forschung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Arbeitsmarkt; Chancengleichheit; Kolumbien; Bildungssystem; Soziale Ungleichheit; Studium; Bildungssystem; Südamerika; Soziale Herkunft; Hochschulbildung; Ungleichheit; Empirische Forschung; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Ungleichheit; Arbeitsmarkt; Hochschulbildung; Studium; Hochschulzugang; Hochschulsystem; Bildungslaufbahn; Hochschulabsolvent; Kolumbien; Südamerika
AbstractInequality of educational opportunities (IEO) is a recurring topic in both public debate and academic research. This book contributes to the contemporary discussion on IEO with a focus on individual trajectories over the life course. It provides empirical evidence on the magnitude and the mechanisms of IEO in Colombia, a country with extreme, persistent levels of social inequality. Using national administrative databases, the author examines the effect of social origin on academic and labor market outcomes among university graduates. Drawing on a comprehensive theoretical approach to stratification and higher education, this volume discusses how the interaction between family background and segmentation of educational institutions might influence individuals' outcomes. As such, it will appeal to scholars, policy makers, and practitioners with interests in education, social inequality, social policy, higher education research, and international/comparative education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: