Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerlinski, Samuel G.; Busso, Matias; Dinkelman, Taryn; Martínez Alvear, Claudia
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelReducing Parent-School Information Gaps and Improving Education Outcomes.
Evidence from High-Frequency Text Messages.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w28581
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w28581
SchlagwörterChile; Eltern; Experiment; Lehrer; Schüler; Schule; Bildungsabschluss; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Eltern; Schule; Lehrer; Schüler; Bildungsabschluss; Experiment; Arbeitspapier; Chile
AbstractGrade retention and early dropout are two of the biggest challenges facing education systems in middle-income countries today, representing waste in school resources. We investigate whether reducing parent-school information gaps can improve outcomes that are early-warning signals for grade retention and dropout. We conducted an experiment in low-income schools in Chile to test the effects and behavioral changes triggered by a program that sends attendance, grade, and classroom behavior information to parents via weekly and monthly text messages. Our 18-month intervention raised average math GPA by 0.09 of a standard deviation and increased the share of students satisfying attendance requirements for grade promotion by 4.5 percentage points. Treatment effects were larger for students at higher risk of later grade retention and dropout. We find some evidence of positive classroom spillovers. Leveraging existing school inputs to implement a light-touch, cost-effective information intervention can improve education outcomes in lower-income settings.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: