Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZinn, Sabine; Würbach, Ariane; Steinhauer, Hans Walter; Hammon, Angelina
TitelAttrition and selectivity of the NEPS starting cohorts.
An overview of the past 8 years.
QuelleBamberg: Leibniz-Institut für Bildungsverläufe (2018), 40 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS Survey paper. 34
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.5157/NEPS:SP34:1.0
SchlagwörterDatenerhebung; Panel; Populationsdynamik; Statistische Analyse; Datenanalyse; Abbruch; Daten; Datenerhebung; Panel; Abbruchquote; Populationsdynamik; Datenanalyse; Teilnehmerschwund; Lebensspanne; Abbruch; Daten; Selektion; Statistische Analyse; Studie; Studie; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractThis article documents the number of target persons participating in the panel surveys of the National Educational Panel Study (NEPS) as well as the number of respondents who temporarily dropout and of those leaving the panel (attrition). NEPS comprises panel surveys with six mutually exclusive starting cohorts covering the complete life span. Sample sizes, numbers of participants and temporary as well as final dropouts and participation rates are reported in detail for each wave and for subsamples, if applicable. Sample particularities, such as the conversion of temporary dropouts into final ones, are elaborated on. All figures presented are derived from the corresponding Scientific Use Files (SUFs) published by February 1, 2018. Selectivity due to attrition (i.e., final dropouts) is studied. For this purpose, we examine how attrition distorts the NEPS samples with respect to relevant design variables (such as stratification criteria) and panel member characteristics (like sex and birth year). In detail, we study the panel status of each panel member, that is being part of the panel or having dropped out finally, along all of the panel waves with respect to starting cohort and population specific characteristics. We conclude this article with some recommendations for dealing with the detected selection bias in statistical analyses. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: