Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKracht, Chelsea L.; Webster, E. Kipling; Staiano, Amanda E.
TitelRelationship between the 24-Hour Movement Guidelines and fundamental motor skills in preschoolers.
Gefälligkeitsübersetzung: Beziehung zwischen den 24-Stunden-Bewegungsrichtlinien und grundlegenden motorischen Fähigkeiten bei Vorschulkindern.
QuelleIn: Journal of science and medicine in sport, 23 (2020) 12, S. 1185-1190
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-2440; 1878-1861
DOI10.1016/j.jsams.2020.06.021
SchlagwörterMotorische Entwicklung; Motorische Leistungsfähigkeit; Kindheit; Fernsehen; Fernsehen; Gesundheitserziehung; Lernziel; Sensor; Motorische Entwicklung; Bewegungsanalyse; Gesundheitsfürsorge; Beschleunigung; Bewegungsbedürfnis; Bewegungserfahrung; Gesundheitssport; Gesundheitsförderung; Bewegungsanweisung; Vorschulalter; Lernziel; Gesundheitserziehung; Gesundheitsförderung; Gesundheitsfürsorge; Sensor; Beschleunigung; Bewegungsaktivität; Bewegungsanalyse; Bewegungsanweisung; Bewegungsbedürfnis; Bewegungserfahrung; Gesundheitssport; Kinder- und Jugendsport
AbstractObjectives: To examine the association among 24-Hour Movement Guidelines and fundamental motor skills (FMS) in preschoolers. Design: Prospective cohort study with one-year follow-up. Methods: Parents of 3-4-year-old children reported child age, sex, race, and time spent viewing screens (hours/day). Accelerometers measured preschooler physical activity (PA) and sleep. The 24-Hour Movement Guidelines were examined ()/=3 h/day total PA including )/=1 h/day of moderate-to-vigorous [MVPA], 10-13 h/day of sleep, and (/=1 h/day of screen-time). Trained researchers administered the Test of Gross Motor Development-Third Edition (TGMD-3) to assess FMS. Linear regression was used to assess guidelines met and raw locomotor, ball skills, and total TGMD-3 scores with adjustment for covariates. Results: One hundred and seven preschoolers provided complete cross-sectional data, and 53 preschoolers provided complete longitudinal data. Of the 107 preschoolers, they were 3.4 +/- 0.6 years of age, 44% were male, 50% were White, and the mean age-and-sex adjusted TGMD-3 total score percentile was below average (41 +/- 22). Many preschoolers met the PA guideline (91%) and sleep guideline (83%), but few preschoolers met the screen-time guideline (8%) or all three guidelines (6%). MVPA was positively associated with locomotor and total TGMD-3 scores in cross-sectional analysis (p ( 0.05 for all). Baseline PA, sleep, and screen-time were associated with total TGMD-3 score at follow-up (p ( 0.05 for all). Meeting the screen-time guideline and all three guidelines at baseline were each positively associated with total TGMD-3 score at follow-up (p ( 0.05 for all). Conclusions: Each movement behavior contributed to later FMS. Promotion of adequate movement behaviors is warranted for child health. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of science and medicine in sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: