Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchönbach, Dorothea M. I.; Vondung, Catherina; Hidding, Lisan M.; Altenburg, Teatske M.; Chinapaw, Mai J. M.; Demetriou, Yolanda
TitelGender influence on students, parents, and teachers' perceptions of what children and adolescents in Germany need to cycle to school.
A concept mapping study.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss des Geschlechts auf die Wahrnehmung von Schülern, Eltern und Lehrern, was Kinder und Jugendliche in Deutschland brauchen, um mit dem Fahrrad zur Schule zu fahren. Eine Koncept-Mapping-Studie.
QuelleIn: International journal of environmental research and public health, 17 (2020) 18, Art. 6872, 22 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1660-4601; 1661-7827
DOI10.3390/ijerph17186872
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Beeinflussung; Wahrnehmung; Junge; Mutter; Beeinflussung; Deutschland; Eltern; Geschlecht; Junge; Lebensführung; Lehrer; Mädchen; Mobilität; Mutter; Schüler; Schule; Sicherheit; Wahrnehmung; Soziologie; Statistische Analyse; Differenzierung; Bewegungsverhalten; Eltern; Schule; Lehrer; Schüler; Differenzierung; Geschlecht; Mobilität; Bewegungsaktivität; Bewegungsverhalten; Bewegungszeit; Rad fahren; Soziologie; Geschlechtsspezifik; Lebensführung; Sicherheit; Statistische Analyse; Jugendlicher; Mädchen; Deutschland
AbstractActive commuting to school is highly recommended for several reasons, and in the decision-making process for doing so, a child interacts with parents and teachers. Until now, these three interactors' gender-specific perspectives on children and adolescents' need for cycling to school have been unavailable. Thus, our concept mapping study analyzed the needs of 12- to 15-year-olds in Germany for cycling to and from school daily, as perceived by students, parents, and teachers stratified by gender. From November 2019 to February 2020, 136 students, 58 parents, and 29 teachers participated. Although 87.8% of girls and 100% of boys owned a bicycle, only 44.4% of girls and 72.9% of boys cycled to school. On average, girls cycled to school on 1.6 ± 2.0 days a week and boys on 2.7 ± 2.0 days a week. A "bicycle and related equipment," the "way to school," and "personal factors" were reported needs, perceived by students and teachers of both genders and by mothers. Girls reported the additional gender-specific need for "social behavior in road traffic," mothers and female teachers reported "role of parents," and female teachers reported a "sense of safety." This study's findings could inspire the development of school-based bicycle interventions. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of environmental research and public health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: