Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSturm, David J.; Bachner, Joachim; Haug, Stephan; Demetriou, Yolanda
TitelThe German Basic Psychological Needs Satisfaction in Physical Education Scale.
Adaption and multilevel validation in a sample of sixth-grade girls.
Gefälligkeitsübersetzung: Die deutsche Skala zur Befriedigung der psychologischen Grundbedürfnisse im Sportunterricht. Anpassung und Multilevelvalidierung in einer Stichprobe von Mädchen der 6. Klasse.
QuelleIn: International journal of environmental research and public health, 17 (2020) 5, Art. 1554, 12 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1660-4601; 1661-7827
DOI10.3390/ijerph17051554
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Faktorenanalyse; Fragebogen; Querschnittuntersuchung; Validität; Rating-Skala; Selbstbestimmung; Test; Testauswertung; Testdurchführung; Testverfahren; Bewertung; Deutschland; Faktorenanalyse; Mädchen; Schüler; Sportpsychologie; Test; Validität; Sportunterricht; Testauswertung; Fragebogen; Selbstbestimmung; Determinante; Bewegungsmangel; Bewegungsverhalten; Gesundheitsförderung; Sekundarstufe I; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Bewegungsmangel; Gesundheitsförderung; Determinante; Bewegungsaktivität; Bewegungsverhalten; Sportpsychologie; Sportunterricht; Bewertung; Jugendlicher; Mädchen; Deutschland
Abstract(1) Background: Self-determination theory (SDT) claims that need supportive behavior is related to the satisfaction of the basic psychological needs: autonomy, relatedness and competence. The student-teacher relationship is of special interest to understand mechanisms of physical activity behavior change in physical education (PE). (2) Methods: In this cross-sectional study, 481 girls answered a German version of the Basic Psychological Need Satisfaction (BPNS) in PE Scale. Contrary to previous studies, the psychometric properties of this scale were examined by multilevel confirmatory factor analysis. (3) Results: A model with three latent factors on both levels showed acceptable fit and all items showed significant factor loadings. Although one item was excluded due to psychometric reasons, the scale showed good internal consistencies; alpha = 0.85 at the individual level and alpha = 0.84 at the class level. Subscales' internal consistency at the individual levels was good, while at class level, the scores differed from poor to good. Small significant correlations of BPNS with moderate to vigorous physical activity support criterion validity. (4) Conclusion: The 11-item scale is a valid measurement tool to assess BPNS in PE and further application in the school setting would broaden the insights into the psychological impacts of SDT in PE. View Full-Text. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of environmental research and public health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: