Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarcía, Josep
TitelIL in secondary school [Information literacy in secondary school].
QuelleAus: Botte, Alexander (Hrsg.); Libbrecht, Paul (Hrsg.); Rittberger, Marc (Hrsg.): Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019. Frankfurt am Main: DIPF (2021) S. 100-102
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-178885
SchlagwörterKompetenzmessung; Medienkompetenz; Sekundarschule; Sekundarbereich; Weiterführende Schule; High School; Schüler; Informationskompetenz; Spanien
AbstractIt is not clear which is the proper age for a student to start learning knowledge and skill in the information literacy field. In our high school, with young learners from 11 to 18 years old, the target of our efforts is the second grade, with ages between 13 and 14. The students are improving their information skill while learning another subject: spanish language and literature. Extra material has been added to the curriculum and the different learning tasks of the main subject are flavoured with requirements related to information literacy. We have developed a competency rank to measure the competence of the students when dealing with information. This rank can be used to the first four years of high school and, more precisely, to the students of our second grade. They learn, firstly, to understand the library. After that, are introduced to the architectonical aspects of the Internet, including search engines, protocols and web structure. With that in mind, the main aspects of the bibliographical references are explained and they start working in the selection of sources. By the end of the year, students begin to check how some information are provided from different actors and its differences. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: