Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunwoodie, Karen; u.a.
TitelWidening University Access for Students of Asylum-Seeking Backgrounds: (Mis)recognition in an Australian Context.
QuelleIn: Higher education policy, 33 (2020) 2, S. 243-264Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-019-00176-8
SchlagwörterAustralien; Student; Studium; Ausland; Lehre; Auslandsbeziehungen; Lehre; Auslandsbeziehungen; Studium; Akademischer Austausch; Emigrant; Student; Ausland; Australien
AbstractDespite the intensely competitive international higher education sector, universities can still play a role in providing public good through building social solidarity and mobility in volatile and increasingly divided societies. This paper draws on a longitudinal narrative enquiry that follows 22 students from asylum-seeking backgrounds in Australian universities-a distinct group within the category of forced migration whose university experiences have rarely been studied. It explores the students' visceral realities and tensions as they attempt to navigate government and institutional policies and practices which fail to recognise the unique category and needs of this distinct group. The paper develops a conceptual frame comprising a critical theory of recognition (Axel Honneth) and the feminist developments of recognition (Nancy Fraser). It explores how competing discourses are being played out in Australian universities about the educational needs of students from asylum-seeking backgrounds. Finally, it critically reflects on the role of universities' policies and practices in enabling and/or constraining public good through recognising the unique needs of students of asylum-seeking backgrounds. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: