Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHarju-Luukkainen, Heidi (Hrsg.); McElvany, Nele (Hrsg.); Stang, Justine (Hrsg.)
TitelMonitoring Student Achievement in the 21st Century.
European Policy Perspectives and Assessment Strategies.
QuelleCham: Springer (2020), xii, 279 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenDiagramme; Illustrationen 19
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-38968-0; 978-3-030-38969-7; 978-3-030-38970-3; 978-3-030-38971-0
DOI10.1007/978-3-030-38969-7
SchlagwörterBildungsmonitoring; Quantitative Forschung; Querschnittuntersuchung; Testkonstruktion; Testverfahren; Bildungsstandards; Schulforschung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Schülerleistung; Internationaler Vergleich; Belgien; Deutschland; England; Estland; Europa; Großbritannien; Island; Italien; Norwegen; Portugal; Serbien; Slowenien; Spanien; USA; Ungarn; Wallonien; Österreich
AbstractThis book draws together leading student assessment academics from across Europe exploring student monitoring policies and practices in a range of countries across 22 chapters. The chapters in the first part offer a broad overview on student assessment covering history and current status, aims and approaches as well as methodological challenges of international student assessment. The second part presents country specific chapters provide an in depth look examining country specific policy and practices and findings of national and/or international assessments. Findings are critically discussed and recommendations are made for further development of each country's assessment context. The book shows similarities and differences within the educational assessment landscape as well as complexity and similarities in assessment policy documents and strategies, Given the globalized world we live in today, this book fills a need in the higher educational context and is intended for policy makers in different countries as well. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: