Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChong, Kar Hau; Parrish, Anne-Maree; Cliff, Dylan P.; Kemp, Byron J.; Zhang, Zhiguang; Okely, Anthony D.
TitelChanges in physical activity, sedentary behaviour and sleep across the transition from primary to secondary school.
A systematic review.
Gefälligkeitsübersetzung: Veränderungen der körperlichen Aktivität, des sitzenden Verhaltens und des Schlafes beim Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule. Eine systematische Literaturübersicht.
QuelleIn: Journal of science and medicine in sport, 23 (2020) 5, S. 498-505
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-2440; 1878-1861
DOI10.1016/j.jsams.2019.12.002
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Gesundheitserziehung; Grundschule; Längsschnittuntersuchung; Lebensführung; Schlaf; Sitzen; Gesundheitsfürsorge; Gesundheitsförderung; Grundschule; Sekundarbereich; Gesundheitserziehung; Gesundheitsförderung; Gesundheitsfürsorge; Schlaf; Sitzen; Bewegung (Motorische); Kinder- und Jugendsport; Bewegungsfreude; Lebensführung; Literaturübersicht
AbstractObjectives: To describe how children's time spent in the 24-h movement behaviours of physical activity (PA), sedentary behaviour (SB) and sleep change, individually and collectively, across the transition from primary to secondary school. Design: Systematic review. Methods: Six electronic databases were searched from January 1990 to May 2019. Eligibility criteria included longitudinal studies reporting time spent in PA, SB and/or sleep, with baseline assessments conducted during the last two years of primary school and at least one follow-up during the first two years of secondary school. For studies reporting only SB, this review considered those published from November 2015 onwards to update a previous systematic review. Results: The present review identified six articles that reported changes in PA (n = 5) or PA and SB concurrently (n = 1). Most articles had a high risk of bias (n = 4/6). There was limited but consistent evidence of a change in PA over the school transition period; in particular a decrease in total daily PA and during specific time periods (i.e., in-school, after-school and leisure time). A concurrent but opposite change was observed in SB. No studies were identified that assessed changes in sleep, or all three movement behaviours concurrently. Conclusions: Further research exploring concurrent changes in all movement behaviours (PA, SB and sleep) and associated factors is warranted to inform future behavioural interventions and policies for promoting an optimal 24 h movement behaviour pattern during this critical developmental period. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of science and medicine in sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: