Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStaneva, Mila
TitelEmployment alongside Bachelor's Studies in Germany.
Implications for Education Outcomes, the School-to-Work Transition, and Equity.
Gefälligkeitsübersetzung: Beschäftigung neben dem Bachelor-Studium in Deutschland. Auswirkungen auf Studienerfolg, Berufseinmündung und Gleichheit.
QuelleWiesbaden: Springer Fachmedien (2020), 231 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Freie Universität Berlin.
ReiheResearch
BeigabenDiagramme; Illustrationen 32
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-658-31297-8; 978-3-658-31298-5; 978-3-658-31299-2
DOI10.1007/978-3-658-31298-5
SchlagwörterSoziale Ungleichheit; Nebentätigkeit; Soziale Ungleichheit; Student; Studienerfolg; Studium; Auswirkung; Sozioökonomischer Faktor; Nebentätigkeit; Studium; Studiendauer; Studienerfolg; Master-Studiengang; Bachelor-Studiengang; Auswirkung; Hochschulabsolvent; Student; NEPS (National Educational Panel Study)
Abstract"This study seeks to examine the implications of student employment for the studies, the entry into the labour market, and social inequalities in higher education. The main argument is that both the quantity and quality of work alongside studies can affect relevant academic and labour market outcomes. On the one hand, high amounts of work may prolong the studies and decrease academic achievement. Side-jobs during studies may also distract away students from continuing on in education. On the other hand, jobs of better quality-such that provide experience and skills that are important for the future career-may enhance the transition from education to work. Most important, student employment may generate inequalities in the higher education system if the advantages and disadvantages of working are unequally shared among social groups. The study investigates these issues by using rich longitudinal data on the education and employment history of Bachelor's students in Germany, by looking at various facets of students' jobs, and by applying methods that aim at proving causality." (Verlagsangaben, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: