Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Wilkins, Andrew (Hrsg.); Olmedo, Antonio (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Education governance and social theory. Interdisciplinary approaches to research. |
Quelle | London; New York; Oxford; New Delhi; Sydney: Bloomsbury Academic (2020), xxiv, 232 S. |
Reihe | Social theory and methodology in education research; Education |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-350-15972-3 |
Schlagwörter | Bildungstheorie; Bildungsprozess; Bildungsforschung; Bildungssoziologie; Bildungsorganisation; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schulpolitik; Bildungsplanung; Vorschulerziehung; Schulinspektion; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Digitalisierung; Steuerung; Bürokratisierung; Gesellschaftstheorie; Internationale Zusammenarbeit; New Public Management; Marktorientierung; Ökonomisierung; Hochschulpolitik; Internationaler Vergleich; Konzeption; Netzwerk; Regulation; Internationale Organisation; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Akteur; Bourdieu, Pierre; Habermas, Jürgen; Australien; Chile; England; Großbritannien; Schottland; Schweden; Slowakei |
Abstract | The study of 'education governance' is a significant area of research in the twenty-first century concerned with the changing organisation of education systems, relations and processes against the background of wider political and economic developments occurring nationally and globally. In this book these important issues are critically examined through a range of innovative theoretical perspectives and methodological approaches to assist in guiding those interested in better understanding and engaging with education governance as an object of critical inquiry and a tool or method of research. With contributions from an international line-up of academics, the book judiciously combines theory and methodologies with case study material taken from diverse geo-political settings to help frame and enrich our understanding of education governance. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/1 |