Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelContinuous learning in working life in Finland.
QuelleParis: OECD (2020), 96 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGetting skills right
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-11741-9; 978-92-64-38876-5; 978-92-64-63549-4; 978-92-64-87262-2
DOI10.1787/2ffcffe6-en
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Formale Bildung; Informelle Bildung; Arbeitsmarkt; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Finanzierung; Partizipation; Berufsbildung; Weiterbildung; Qualifikation; Bericht; Bildungsbeteiligung; Formale Bildung; Partizipation; Finanzierung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Bericht; Erwachsener
AbstractFinland's skill development system is one of the most successful in the OECD. The country's 15-year old students have been amongst the top performers of all the countries participating in the Programme for International Student Assessment (PISA) since its first edition in 2000. Its adult population has some of the highest levels of literacy and numeracy in the OECD, according to the OECD Survey of Adult Skills (PIAAC), surpassed only by Japan. To maintain these remarkable performances, the skill development system needs to adapt to a rapidly changing labour market. Globalisation, technological change and population ageing are affecting the types of jobs that are and will be available in Finland and how they are carried out. Today, the vast majority of new jobs created require high levels of skills, while meta-cognitive and digital skills are becoming more important in working life. Skill shortages in the Finnish labour market are increasingly apparent and there are growing concerns about the supply of higher-level skills, given demographic change and stagnating educational attainment levels. Finland's skill development system must get future-ready. This report analyses the status quo of the Finnish continuous learning system for adults, highlights its key challenges and makes actionable policy recommendations. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: