Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJarke, Juliane (Hrsg.); Breiter, Andreas (Hrsg.)
TitelThe datafication of education.
QuelleLondon; New York: Routledge (2020), x, 120 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN0-367-35719-4; 978-0-367-35719-1
SchlagwörterBildung; Erziehung; Pädagogischer Prozess; Bildungsmonitoring; Vergleichsuntersuchung; Soziale Ungleichheit; Reproduktion; Frühe Kindheit; Bildung; England; Erziehung; Großbritannien; Partizipation; Schüler; Soziale Ungleichheit; Unterrichtstechnologie; Verschulung; Reproduktion; Digitalisierung; Unterrichtsorganisation; Daten; Leistungsbeurteilung; Verschulung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Unterrichtsorganisation; Unterrichtstechnologie; Digitalisierung; Partizipation; Daten; Bildungsmonitoring; England; Großbritannien
AbstractThis book attends to the transformation of processes and practices in education, relating to its increasing digitisation and datafication. The introduction of new means to measure, capture, describe and represent social life in numbers has not only transformed the ways in which teaching and learning are organised, but also the ways in which future generations (will) construct reality with and through data. Contributions consider data practices that span across different countries, educational fields and governance levels, ranging from early childhood education, to schools, universities, educational technology providers, to educational policy making and governance. The book demonstrates how digital data not only support decision making, but also fundamentally change the organisation of learning and teaching, and how these transformation processes can have partly ambivalent consequences, such as new possibilities for participation, but also the monitoring and emergence/manifestation of inequalities. Focusing on how data can drive decision making in education and learning, this book will be of interest to those studying both educational technology and educational policy making. The chapters in this book were originally published in Learning, Media and Technology. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: