Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEsposito, Piero; Scicchitano, Sergio
InstitutionUSA. General Land Office
TitelEducational mismatches, technological change and unemployment: evidence from secondary and tertiary educated workers.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungsmismatch, technischer Wandel und Arbeitslosigkeit: Erkenntnisse über Arbeitnehmer mit Sekundar- und Hochschulabschluss.
QuelleEssen (2020), 30 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGLO discussion paper. 465
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterSekundarbereich; Technologische Entwicklung; Langzeitarbeitslosigkeit; Mismatch; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarktrisiko; Arbeitsplatzwechsel; Überqualifikation; Studienfach; Auswirkung; Hochschulabsolvent; Berufsanfänger; Schulabgänger; Italien
Abstract"In this article, we investigate the role of several types of educational mismatch in explaining labour market transitions of workers with secondary and higher education. We focus on transitions from employment to unemployment and on job changes, to assess whether mismatch is a temporary or a permanent phenomenon. In the first case, as suggested by matching models, mismatch will be eliminated through job-to-job transitions. In the second case, it might be permanent and caused by employment discontinuity and deskilling processes. By using information from the Italian Survey of Professions (ICP) and the Survey on Labour Participation and Unemployment (PLUS), we calculate three measures of vertical mismatch. This allows comparing the outcomes from self-reported and revealed match measures in order to assess the robustness of the results. In addition, we use a measure of horizontal mismatch and evaluated the effect of Routine Bias Technical change (RBTC) in terms of unemployment risk, through a Routine Task Index (RTI) calculated on Italian data. Results indicate that mismatched workers are at risk of long-term unemployment. More specifically, among workers with higher education, the risk is due to mismatches in the field of studies whereas for secondary educated workers, over-education is the main cause of unemployment risk. The effect of the RTI is often not significant. This adds evidence to the problem of skill gap in Italy, as educational choices are not aligned to market needs. In this respect, both demand side and supply side policies are needed to allow firms to better use this human capital." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: