Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAggarwal, Ishani; Woolley, Anita Williams; Chabris, Christopher F.; Malone, Thomas W.
TitelThe impact of cognitive style diversity on implicit learning in teams.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss der kognitiven Diversität auf das implizite Lernen in Teams.
QuelleIn: Frontiers in psychology, 10 (2019) Art. 112, 11 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2019.00112
SchlagwörterIntelligenz (Psy); Kognitive Kompetenz; Problemlösen; Problemlösen; USA; Auswirkung; Arbeitsgruppe; Kognitive Kompetenz; Heterogenität; Arbeitsgruppe; Lernende Organisation; Produktivitätseffekt; Auswirkung; Heterogenität; USA
Abstract"Organizations are increasingly looking for ways to reap the benefits of cognitive diversity for problem solving. A major unanswered question concerns the implications of cognitive diversity for longer-term outcomes such as team learning, with its broader effects on organizational learning and productivity. We study how cognitive style diversity in teams -- or diversity in the way that team members encode, organize and process information -- indirectly influences team learning through collective intelligence, or the general ability of a team to work together across a wide array of tasks. Synthesizing several perspectives, we predict and find that cognitive style diversity has a curvilinear -- inverted U-shaped -- relationship with collective intelligence. Collective intelligence is further positively related to the rate at which teams learn, and is a mechanism guiding the indirect relationship between cognitive style diversity and team learning. We test the predictions in 98 teams using ten rounds of the minimum-effort tacit coordination game. Overall, this research advances our understanding of the implications of cognitive diversity for organizations and why some teams demonstrate high levels of team learning in dynamic situations while others do not." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: