Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorton, Terrell R.; Parsons, Eileen C.
Titel#BlackGirlMagic: The identity conceptualization of Black women in undergraduate STEM education.
QuelleIn: Science education, 102 (2018) 6, S. 1363-1393Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21477
SchlagwörterBildungsforschung; Identitätsentwicklung; Soziale Benachteiligung; Naturwissenschaften; Studium; Bildungsforschung; Identitätsentwicklung; Schwarze Frau; Naturwissenschaften; Studium; Schwarze Frau
AbstractMuch of the research in science education that explores the influence of a racial and gendered identity on science, technology, engineering, and mathematics (STEM) engagement for Black women situate their identities primarily as responses to the oppression and struggles they face in STEM. In this study, we use Phenomenological Variant Ecological Systems Theory as a strengths-based approach to investigate 10 undergraduate Black women's perceptions of race and gender on their STEM identity development and engagement. The qualitative analysis of interview and journal data revealed these women enter STEM experiences cognizant of their race and gender identities, naming them in isolation and intersectionally as a potential risk or as being protective, positive, and empowering for their STEM engagement. These findings illuminate the importance of Black women self-authoring their identities in STEM contexts, both in naming what is salient and defining what those names mean, and have implications for STEM retention and matriculation efforts.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: