Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMantzou, Phaedra
TitelEuropean and international organizations in educational policy. The OECD and policy by numbers.
QuelleIn: Journal of contemporary education, theory & research, 3 (2019) 1, S. 25-30
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2654-0274
DOI10.5281/zenodo.3598713
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-190872 urn:nbn:de:0168-ssoar-66669-3
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungssystem; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Transnational Education; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); PISA (Programme for International Student Assessment); Europa
AbstractThe purpose of this paper is to study the role of European and international organizations in educational policy and the governance of the European education space. It is argued that the influence of transnational and supranational organizations on the discourses and practices of education systems in the European Union contributes to the creation of a "Globally Structured Educational Agenda" whose main purpose is the linking of education systems to the services of the global economy. The educational policy of the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) especially plays a crucial role in shaping the European education space by exploiting policy by numbers as a tool and way of governance. It is also claimed that the Programme for International Student Assessment (PISA), a key policy tool with strong international influence, is considered to be an extremely important hub for the governance of European education by numbers, aiming to improve the quality of education systems. Prospects for further research in the field of comparative education are examined, aiming to create different schemes for measuring the quality of education systems, where humanitarian values will be at the forefront. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: