Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelIndividual learning accounts.
Panacea or Pandora's box?
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 66 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-84234-2; 978-92-64-93950-9
DOI10.1787/203b21a8-en
SchlagwörterFallstudie; Bildungspolitik; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Finanzierung; Frankreich; Individuum; Italien; Modell; Österreich; Partizipation; Qualität; Schottland; Singapur; Typologie; Unternehmen; Berufsbildung; USA; Bildungspolitik; Weiterbildung; Bildungsangebot; Fallstudie; Qualifikation; Berufsanforderung; Bildungsangebot; Zertifizierung; Partizipation; Finanzierung; Unternehmen; Berufsbildung; Berufsanforderung; Qualifikation; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Finanzielle Beihilfe; Benachteiligung; Modell; Qualität; Typologie; Zertifizierung; Erwachsener; Individuum; Frankreich; Italien; Schottland; Singapur; USA; Österreich
AbstractA rise in non-standard work in many countries and an increased fragmentation of worker careers have created new challenges for training policies at a time when structural transformation is creating a need for both re- and up-skilling. Individual learning accounts have received renewed attention from policy makers, due to their ability to make training rights "portable" from one job or employment status to another. This report examines past and existing individual learning accounts and other individual schemes to finance training, based on a review of the existing literature as well as six new case studies commissioned by the OECD: The Upper Austrian Bildungskonto, the French Compte Personnel de Formation, the Scottish Individual Learning Accounts/Individual Training Accounts, the Singapore SkillsFuture Credit, the Tuscan Carta ILA, and the Individual Training Accounts in Michigan and Washington in the United States. The report takes stock of these experiences and identifies the advantages and disadvantages of such schemes, as well as the key trade-offs and questions to consider in designing a successful scheme, including targeting, funding, participation of under-represented groups and quality issues. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: