Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBernhofer, Andreas
TitelKonzert-Community als Community of Practice.
Jugendliche als Outsider, Newcomer und Experten in klassischen Konzerten.
Paralleltitel: The concert-community as a community of practice. Young people as outsiders, newcomers, and experts in classical concerts.
QuelleAus: Weidner, Verena (Hrsg.); Rolle, Christian (Hrsg.): Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Practices and Discourses from the Perspective of Music Educational Research. Münster: Waxmann (2019) S. 87-102
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 40
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-4048-7
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-207069
SchlagwörterErfahrung; Explorative Studie; Community; Soziale Interaktion; Erfahrung; Klassik; Konzert; Lernen; Musik; Österreich; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Konzert; Konzertbesuch; Musik; Musikunterricht; Klassik; Jugendlicher; Österreich
AbstractThis article tries to develop a deeper understanding of the role of young people attending a classical concert. To describe the socio-cultural structure of a concert community, the theoretical concept of a community of practice by Etienne Wenger (2006) is applied. By comparing the three fundamental characteristics domain, community, and practice with a fictitious concert community, the study has shown that the theory of community of practice can be used for a description of a concert community. As a second step, empirical data from narrative interviews with young people were included in the study. The results showed that young people in a concrete concert community take up the roles of newcomers or outsiders and can experience conflicts with other audience members. The final thoughts raise ideas as to how music education in school can support a positive concert experience for young people. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonProfessur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: