Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKankaras, Milos; Suarez-Alvarez, Javier
InstitutionOECD
TitelAssessment framework of the OECD Study on social and emotional skills.
OECD Education Working Paper No. 207.
QuelleOECD (2019), 110 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterAffektive Entwicklung; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Entwicklung; Soziales Lernen; Persönlichkeitsentwicklung; Affektive Entwicklung; Soziale Kompetenz; Soziales Lernen
AbstractThe OECD's new Study on Social and Emotional Skills aims to provide policy makers, educators, families and communities with a comprehensive set of tools to foster students' social and emotional learning. The Study's assessment framework - presented in this paper - is a result of an extensive literature review of previous research, existing frameworks and assessment approaches in the area of social and emotional skills. The framework, developed by a team of experts in various domains, incorporates evidence from psychology, education, organisational sciences, sociology, economy, and public policy. This framework describes the objectives, characteristics and expected outcomes of the Study. It presents the conceptual model of social and emotional skills assessed in the Study, their development, malleability and predictive value. The framework also discusses how factors in students' family, school and peer environment influence their social and emotional skills' development along with the contextual questionnaires designed to gather this information. The framework also presents the Study's design, assessment approach, instrument development process, sampling procedures and data collection methods.
Erfasst vonInformations- und Dokumentationszentrum IDES, Bern
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: