Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSin, Cristina; Tavares, Orlanda
TitelThe Bologna Process and the Unachieved Potential for the Creation of a Common Higher Education Market.
QuelleAus: Sin, Cristina (Hrsg.); Tavares, Orlanda (Hrsg.); Cardoso, Sónia (Hrsg.); Rosa, Maria Joao (Hrsg.): European Higher Education and the Internal Market. Tensions Between European Policy and National Sovereignty. Cham: Springer International Publishing (2018) S. 231-254
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-91880-8; 978-3-319-91881-5
DOI10.1007/978-3-319-91881-5_8
SchlagwörterStaat; Wirtschaft; Bologna-Prozess; Hochschule
AbstractSin and Tavares put forward some arguments why the Bologna Process, by pursuing its convergence ambitions, could have the potential to act as an instrument for the creation of a higher education market in Europe, with academic degrees as the products. This would help the integration efforts of the European Union in a policy area explicitly excluded from its legal prerogatives. However, the political ambitions of convergence have been counterbalanced by the prevalence of member states' sovereignty in the implementation of the Bologna Process reforms. Steering through soft law, national traditions of higher education and national political agendas have led to a diversity of outcomes, not accompanied by a genuine possibility of comparing the degrees, which raises questions about the feasibility of a market. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: