Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPumptow, Marina; Brahm, Taiga
TitelThe Relevance of Students' Digital Media Behaviour and Self-Efficacy for Academic Achievement in View of their Socio-Economic Background.
QuelleAus: Proceedings of the Weizenbaum Conference 2019 "Challenges of Digital Inequality - Digital Education, Digital Work, Digital Life". Berlin (2019) [5] S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
DOI10.34669/wi.cp/2.3
SchlagwörterBildung; Selbstwirksamkeit; Soziale Herkunft; Digitale Medien; Medienverhalten; Ungleichheit; Sozioökonomischer Faktor; Hochschulbildung; Studienerfolg; Nutzung; Student; Deutschland
AbstractResearch suggests a link between students' social background, e.g. educational background of parents, academic self-efficacy expectations and study behaviour. Often, lower academic achievement is expected of those students' whose parents are characterized by lower educational background. Although digital media are prevalent in several areas of everyday life, their relevance for academic achievement is not satisfactorily explored. Furthermore, it remains largely unknown in this context whether media usage is related to social background factors. In consequence, it is important to investigate if existing inequalities in higher education are stable, further enhanced or even reduced by means of "digitalisation". The present study explores the relationships between individual, contextual as well as social background factors, with a special focus on academic and digital media self-efficacy expectations. Data was collected at four German universities in summer 2018 (n = 2039). Currently, data is analysed by means of structural equation models.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: