Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMa, Will W. K. (Hrsg.); Chan, Wendy Wing Lam (Hrsg.); Cheng, Cat Miaoting (Hrsg.)
InstitutionHKAECT International Conference on Shaping the Future of Education, Communication and Technology (2019 : Hongkong)
TitelShaping the future of education, communication and technology.
Selected papers from the HKAECT 2019 International Conference.
QuelleSingapore: Springer (2019), xii, 249 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational communications and technology yearbook
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-13-6680-2; 978-981-13-6681-9
DOI10.1007/978-981-13-6681-9
SchlagwörterBildung; Kommunikation; Digitale Medien; Lernerfahrung; Lernumgebung; Curriculum; Curriculumentwicklung; Unterrichtsgestaltung; Open Educational Resources; Technologie; E-Learning; Interdisziplinarität; Internationale Konferenz; Hongkong
AbstractThis book gathers selected papers from the Hong Kong Association for Educational Communications and Technology 2019 International Conference on the theme of "Shaping the Future of Education, Communication and Technology." It contributes to a scholarly discussion that looks beyond what future media and technology can offer for education, and reflects on best practices and lessons learned from applying new media and technology in a wide range of fields. Scholars from educational technology, communication, and higher education share their research work in various formats such as empirical research, best-practice case studies, literature reviews, etc. The topics of the papers are divided into four main areas, including curriculum, pedagogy and instructional design; teaching and learning experiences with technology; online learning and open education resources; and communication and media. The book's unique quality is its combination of perspectives and research work on communication, education and technology. Thus, it will encourage an interdisciplinary discourse and exchange concerning communication, new media, and educational practices. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: