Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDumont, Hanna; Klinge, Denise; Maaz, Kai
TitelThe many (subtle) ways parents game the system.
Mixed-method evidence on the transition into secondary-school tracks in Germany.
QuelleIn: Sociology of education, 92 (2019) 2, S. 199-228Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0038-0407; 1939-8573
DOI10.1177/0038040719838223
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-177596
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschungsmethode; Mixed-Methods-Design; Narratives Interview; Pfadanalyse; Bildungsaspiration; Soziale Ungleichheit; Reproduktion; Soziale Herkunft; Familie; Berlin; Deutschland; Eltern; Familie; Gymnasium; Schüler; Soziale Ungleichheit; Reproduktion; Soziale Herkunft; Narratives Interview; Regressionsanalyse; Leistungsbeurteilung; Empfehlung; Forschungsmethode; Schulwahl; Pfadanalyse; Eltern; Schulsystem; Schulwahl; Übergang; Primarbereich; Gymnasium; Sekundarbereich; Integrierte Sekundarschule; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulnote; Schülerleistung; Regressionsanalyse; Sozioökonomische Lage; Sozialkapital; Dokumentarische Methode; Empfehlung; Berlin; Deutschland
AbstractThe authors analyze the subtle mechanisms at work in the interaction between families and schools that underlie social inequalities at the transition point from elementary school into secondary-school tracks in Berlin, Germany. They do so by combining quantitative data from a large-scale survey and assessment study (N = 3,935 students and their parents) with qualitative data from in-depth interviews with parents (N = 25) collected during the 2010-11, 2011-12, and 2012-13 school years. The quantitative analyses show that students from high-socioeconomic status (SES) families were more likely to enter the academic track than were students from low-SES families, even if they performed equally well on a standardized achievement test, had the same grades in school, and received the same track recommendation from their teachers. The qualitative analyses illustrate the many ways in which parents intervene during the transition process, with high-SES parents having particularly effective ways of getting what they want for their children. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sociology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: