Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Stanik, Tim |
---|---|
Titel | Beratung in der Weiterbildung. |
Quelle | Aus: Pick, Ina (Hrsg.): Beraten in Interaktion. Eine gesprächslinguistische Typologie des Beratens. Frankfurt am Main u.a.: Peter Lang Verlag (2017) S. 259-278
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Forum angewandte Linguistik. 60 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-631-67453-6; 978-3-631-71088-3; 978-3-631-71089-0; 978-3-653-06608-1 |
DOI | 10.3726/b11498 |
Schlagwörter | Beratung; Interaktion; Weiterbildungsberatung; Beratung; Interaktion; Weiterbildungsberatung |
Abstract | The chapter conceptually and systematically introduces guidance in adult education. Based on a comparative case study (17 recordings of interactions) it is shown how the institutional providers influenced the talks. Further findings are used to discuss the linguistic model of counseling in this book. In this context, the author develops a typology of guidance in adult education, which is based on the knowledge of the consultants (guidance by experts and guidance by specialists). (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2020/1 |