Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchwenzer, Marc
TitelDifferences in social capital and the inequality of educational outcomes.
QuelleTübingen: Universitätsbibliothek Tübingen (2019), 149 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Eberhard Karls Universität Tübingen, 2019.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.15496/publikation-33246
URNurn:nbn:de:bsz:21-dspace-918655
SchlagwörterBildung; Erziehung; Bildungsbeteiligung; Soziale Ungleichheit; Bildung; Dissertation; Erziehung; Gleichheit; Kapital; Schule; Soziale Ungleichheit; Soziales Netzwerk; Defizit; Bildungsbeteiligung; Schule; Peer Group; Gleichheit; Soziales Netzwerk; Kapital; Sozialkapital; Dissertation; Defizit; Effekt; PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractThis dissertation assesses if and how cultural properties that augment social ties, commonly denoted as social capital, are related to differences in the inequality of educational outcomes (IEO). Cultural properties of social aggregates (and several other factors) influence the likelihood of social ties and thus constitute a social context moderating IEO. The main hypothesis is that collective social capital will make experiences of status groups more similar by mitigating differences in cultural capital and thus will also reduce IEO. This hypothesis is challenged by analyzing the effects of three different contextual levels where collective social capital can become relevant: countries (paper 1), schools (paper 2) and school class networks (paper 3). The first article (Collective social capital. Does it make a difference for the inequality of educational outcomes?) deals with the context effects of the average level of generalized trust and membership in voluntary associations in different countries by using data from the World Values Survey (WVS), European Values Study (EVS) and PISA. The second article (Do school-level differences in social capital shape IEO? School-level context effects of connectedness of students and parental school volunteering.) tests this hypothesis on the school level by analyzing the effect of ties of students and their parents´ school volunteering by using the same data sources. The third article (Network resources, resource deficits and the consequences of homophily on educational outcomes. Evidence from school class networks in 4 European countries.) adds to the debated topics by developing a resource theory, analyzing resource deficits in 4 European countries. Additionally, it tests for effects of higher socio-economic status homophily in school classes on the outcomes of students by application of estimates derived from ERG models. This analysis is based on micro-data on students´ social ties collected by the Children of Immigrants Longitudinal Survey (CILS4EU). (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: