Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCebolla-Boado, Héctor; Miyar-Busto, María; Muñoz-Comet, Jacobo
TitelHow much can you take with you? The role of education in explaining differences in the risk of unemployment between migrants and natives.
Gefälligkeitsübersetzung: Wieviel kannst du mitnehmen? Die Rolle der Bildung für die Erklärung des unterschiedlichen Arbeitslosigkeitsrisikos von Migranten und Inländern.
QuelleIn: Comparative migration studies, 7 (2019) Art. 41, 21 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2214-594X; 2214-8590
DOI10.1186/s40878-019-0144-4
SchlagwörterBildungsertrag; Inländer; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarktrisiko; Berufliche Qualifikation; Qualifikation; Qualifikationsverwertung; Internationaler Vergleich; Frankreich; Großbritannien; Spanien
Abstract"This paper looks at how migrants with different skill profiles make use of their education in order to avoid unemployment compared with natives in three European countries with significantly different labour markets and policies for attracting highly skilled migration: France, Spain and the UK. The paper also explores the role played by the quality of the education migrants and natives received in accounting for these differentials, an explanation rarely tested in the literature due to a lack of appropriate data. We here use PIAAC data (OECD), which for the first time offers an interesting proxy of the quality of education, namely the cognitive skills of a representative sample of adult workers in our selected countries. The paper reaches three clear conclusions. Firstly, that it is among the most educated that inequality in obtaining returns to education by migrant status reaches a maximum. Secondly, that there are important differences in how this happens across countries, with the UK minimizing migrant-native differentials when compared with France and Spain. And that thirdly, and most surprisingly, differences in cognitive abilities, our proxy of the quality of education, are somewhat irrelevant in explaining this inequality." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative migration studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: