Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKohtamäki, Vuokko; Balbachevsky, Elizabeth
TitelAn explorative study of the consequences of university autonomy in Finland and Brazil.
QuelleIn: Higher education quarterly, 73 (2019) 3, S. 328-342Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224
SchlagwörterBrasilien; Finnland; Staat; Ausland; Hochschule; Staat; Hochschule; Hochschulsystem; Ausland; Brasilien; Finnland
AbstractThis paper contributes to the analysis of impacts a university might experience with an increased degree of autonomy. Most autonomy studies have empirically considered the legal, political and financial relationships between state authorities and universities in different national contexts. Nevertheless, most of these studies focus on the changes experienced by European universities with increased autonomy. This paper argues that the focus on the Western European perspective limits the conclusions drawn from the relatively homogeneous policy context that frames the perspectives of university autonomy under investigation. This paper will advance research on autonomy and the understanding of changes produced by expanded autonomy in two concrete cases that occurred in contrasting policy frameworks: the University of Tampere, Finland, and the University of São Paulo, Brazil. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: